Perlunya kepada Allah...

Dengan nama Allah yang maha pengasih, maha penyayang.....

Kasih Allah sentiasa mendahului kemurkaannya. Ujian yang ditimpakan sering menyebabkan hati2 mempersoalkan kasih sayang Allah kepada hambanya..tapi sedarkah kita? kita hanya 'hamba'. mana mungkin seorang hamba layak mempertikaikan perihal tuannya...layakkah kita mempersoalkan???? tepuk dada tanya iman.....

Hampir2 seminggu aku diserbu 'dilema' kesihatan. Baru sedikit ujian yang ditimpa buat diriku. Aku gagahkan diri menelusuri perjalanan kembara dalam keadaan diri yang sering lemah. hari2 pada waktunya aku 'wajib' makan ubat yang sememangnya membuatkan tekakku loya...mana mungkin aku mampu makan ubat yang begitu banyak dan ditambah pula besar2..

Telan sebiji...berhenti 2,3 minit. sekali makan 1@ 2 biji...sehari kene makan 15biji (maunya x loya...)...itu belum tambah lagi dengan ubat batuk yang pahit. Ditambah lagi dengan ubat kumur yang berangin...seingat aku, x pernah sekalipun langkah pulangku dari klinik@ hospital dengan tangan kosong..pasti berisi...kalu isinya satu dua pil xpe..ni...tak..3, 4 jenis ubat...cukup tuk jadi 'makanan' tengah hariku..


"Maka ingatlah kepadaku, aku pun akan ingat kepadamu. Bersyukurlah kepadaku, dan janganlah kamu ingkar kepadaku"

(Surah Al-baqarah 152)

"Wahai orang yang beriman! Mohonlah pertolongan (kepada Allah) dengan sabar dan solat.Sungguh, Allah beserta orang-orang yang sabar"

(Surah Al-baqarah 153)

Namun, sesusah mana sekalipun... pergantungan aku pastinya pada Allah..betapa perlunya aku padaNya....ibarat orang buta yang memerlukan tongkat memandu perjalanannya..begitulah aku.. terlalu lama aku mengecapi sihat, tiba masanya sakit bertandang...sudah lama nikmat melimpahi diri..sudah pasti musibah bertamu...menguji keimanan diri...mengukuhkan kepatuhan kepada Pencipta teragung......


"ujian tarbiah diri"




0 Response to "Perlunya kepada Allah..."

Post a Comment