Muka keluar api, aku dan ariff sama

~ kumulakan coretan 'Dengan nama Allah yang Maha pengasih lagi Penyayang'' ~


Cutiku pada minggu yang kedua telah membawa aku dan abang beserta anak isterinya ke kuantan.

Abangku antara salah seorang ahli radio amatur. Lantaran itu, kesempatan ini telah menemukan

dia dengan rakan-rakan barunya. Kesannya, kami dapat makan dan jalan-jalan di bandar kuantan.

kami menemukan kedai makan yang sedap-sedap dan 'menjilat pinggan'. Alkisah, ketika makan di

kedai makan di batu 10, kami dihidangkan dengan mee bandung yang cukup-cukup 'menggoda'.

Mana taknya, udangnya besar-besar, ada telur, kuah yang sedap, dan yang paling best mee

bandungnya panas. kesedapan mee bandung menyebabkan aku melupakan bahawa aku tak

tahan pedas. Aku 'bedal' juga mee bandung itu biarpun agak-agak pedas. tengah-tengan aku dan

kakak iparku makan tiba-tiba anak saudara aku berjalan menghampiri ibunya.

"mamaa, mamaa,...mukaa ariff keluar api..."

haha...mahu taknya aku dan abang tergelak besar... muka keluar api. haha...Hish! budak nih....ini

semua gara-gara banyak sangat tengok cerita karton. Sampai dah ''tertipu" dengan karton.

Moralnya, jangan biarkan budak-budak terlalu 'asyik' dengan TV....Emmm, berbalik pada budak

'bertuah' tu,

Muka ariff sangat merah akibat makan mee bandung.....kak long kata, selalunya ariff takkan

habis makan kalau pedas. Tapi mee bandung tu sedap sangat kotnya....sampai licin dia makan.

Ariff dan aku

sememangnya sama..tak tahan pedas...

1 Response to "Muka keluar api, aku dan ariff sama"

  1. syazwa says:
    June 29, 2010 at 6:48 AM

    apo ni kimah tk tahan pedah. tk leh jadi ank phg sejati aok ni..hehe

    selamat menyambung sem baru :)

Post a Comment